Relaţia subtilă dintre interior-exterior, formă şi funcţiune, cu toate trecerile sale graduale, în care aparent se ignoră esteticul, dintre perioada modernismului târziu şi regionalismul critic, va deveni subiectul principal al conceptualizării arhitecturii de interior, aşa cum o definea Adolf Loos. Eliberarea artei de orice principiu, derivat din lumea clasică este, după cum am considera astăzi, un fapt evident. În formarea studenţilor însă filtrul şi mecanismul valorilor esteticii este fragil, deformat de seducţia imaginii, după cum Robert Venturi anunţa degradarea simbolică a metropolei. Arhitectul în formare caută reperele unor valori greu de regăsit în construcţii care luptă cu gravitaţia, în funcţiuni care par a se contopi şi multiplica indiferent…

Citește aici tot articolul

Articol publicat pe: arhitectura-1906.ro
Autor: arhitectura

Te interesează domeniile imobiliar, design interior, construcții sau arhitectură?


Alege una sau mai multe categorii de știri și abonează-te. Îți vom trimite regulat ultimele știri din aceste domenii. Introdu adresa ta de email în formularul de mai jos, alege categoria de știri și cât de des vrei să primești emaul-urile.

Abonarea presupune că ești de acord cu politica de confidențialitate a site-ului.