Până acum câțiva ani, extinderea prin franciză se întâlnea mai ales în cazul companiilor străine care voiau să intre pe o piață locală. Acestea căutau parteneri locali, buni cunoscători ai pieței autohtone, pentru a deschide reprezentanțe locale. În ultimii ani însă, tot mai multe societăți cu capital românesc se extind prin franciză, atât în capitală, cât și în alte multe mari orașe.
Cifra cumulată a afacerilor care operează în franciză în România a ajuns la 3,6 miliarde de euro în 2019 şi la 450 de concepte, din care 36% sunt idei de afaceri româneşti.
La nivel internațional exemplul cel mai elocvent de franciză este McDonalds, prezent în peste 36 de mii de locații la nivel global. Alte francize bine cunoscute sunt Subway, KFC, Burger King, Pizza Hut, lanțul Carrefour, Hilton Hotels și…
Citește aici tot articolul
Articol publicat pe: blog.blitz-imobiliare.ro
Autor: Florea Mara